BirdsWorld PBF

Poczuj się jak ptak, rozwiń skrzydła

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2018-05-15 11:18:53

Betti
Administrator
Skąd: jestem, tego nikt nie wie...
Dołączył: 2018-05-14
Liczba postów: 13
Rasa: Gołąb miejski
Wiek: 1 rok
Stan: Normalny
Siła : 5
Zręczność:: 20
Magia:: 0
Zdrowie: 100/100
Energia: 100/100
Ekwipunek: Brak
WindowsChrome 58.0.3029.110

Polowanie

I. Tropienie i skradanie
II. Pościg
III. Walka
IV. Ofiary młodociane




Każde polowanie składa się z trzech etapów: tropienia, skradania, pościgu oraz walki. Podczas gdy pierwsze dwa są aspektami czysto fabularnymi, w przypadku dwóch pozostałych należy wziąć pod uwagę zarówno statystyki własnej postaci, jak i ofiary (obowiązują rzuty kostką).


I. Tropienie i skradanie

Głównym zadaniem tego etapu jest zachowanie estetyki polowania oraz logiczności ciągu zdarzeń. Ciężko bowiem, by drapieżnik natrafił na zwierzynę łowną poprzez jakiś cudny zbieg okoliczności i zaczął pogoń bez żadnego wstępu. Podczas gdy tropienie oznacza szukanie i znajdowanie zwierzyny, skradanie ma za zadanie nie tylko zmniejszenie dystansu między myśliwym a ofiarą, lecz również wstępne rozeznanie się drapieżnika w sytuacji (np. wypatrywanie odpowiedniego osobnika wśród stada mniejszych ptaków). Etapy te nie muszą być zawarte w osobnych postach; tropienie, skradanie, a nawet już zaczątki pościgu (wraz pierwszym rzutem kostką) mogą zostać napisane w jednym poście.
Oczywiście jeżeli jest to odpowiednio uzasadnione fabularnie, dopuszcza się pominięcie etapów tropienia i skradania, jednakże jeżeli uzasadnienie to nie będzie wystarczająco wiarygodne, administracja zastrzega sobie prawo do przyznania mniej punktów doświadczenia za ubicie zwierzyny.


II. Pościg

W pościgu bierze się pod uwagę sumę wszystkich trzech statystyk (atak+zręczność+magia). Dla każdej kategorii zwierząt sporządzono specjalną tabelkę:

Gryzonie (zając, nornica, mysz), owady oraz ryby:
15 – 54 sumy statystyk [ptaka] = wymagane 3 lub wzwyż [by schwytać ofiarę]
55 – 94 sumy statystyk = wymagane 2 lub wzwyż
95 – 134 sumy statystyk = Zawsze kończy się powodzeniem

UWAGA! Po schwytaniu wyżej wymienionych zwierząt nie dochodzi do walki. Giną od ptasich szponów natychmiast.


Mniejsze i średnie ptaki (np. sikorka, gołąb, wrona):
15 – 54 sumy statystyk [ptaka drapieżcy] = wymagane 4 lub wzwyż [by schwytać ofiarę]
55 – 94 sumy statystyk = wymagane 3 lub wzwyż
95 – 134 sumy statystyk = wymagane 2 lub wzwyż
135 - 175 sumy statystyk = zawsze kończy się powodzeniem


Ptaki grzebiące (bażant i kura):
15 – 54 sumy statystyk [ptaka drapieżcy] = wymagane 6 lub wzwyż [by schwytać ofiarę]
55 – 94 sumy statystyk = wymagane 5 lub wzwyż
95 – 134 sumy statystyk = wymagane 4 lub wzwyż
135 - 175 sumy statystyk = wymagane 3 lub wzwyż


Duże zwierzęta (np. sarny):
15 – 54 sumy statystyk [ptaka drapieżcy] = wymagane 7 lub wzwyż [by schwytać ofiarę]
55 – 94 sumy statystyk = wymagane 6 lub wzwyż
95 – 175 sumy statystyk = wymagane 5 lub wzwyż
135 - 175 sumy statystyk = wymagane 4 lub wzwyź

Ponieważ nie mamy jeszcze zautomatyzowanego systemu, na tym etapie do polowania włącza się Informacja, który rzuca kością za użytkownika.

Żeby usprawnić proces pościgu, po trzech nieudanych próbach złapania ofiary, następny post Informacji będzie zawierał kolejne 3 próby, bez konieczności ich opisu przez użytkownika. Po 6 nieudanych próbach pościg kończy się niepowodzeniem i postać nie może podjąć się kolejnej próby polowania w tym temacie. Po udanym lub nieudanym polowaniu w innym temacie ptak może ponownie wrócić do tematu, w którym wcześniej mu się nie powiodło. Należy oczywiście pamiętać, że UDANE polowanie można wykonać raz na miesiąc. Porażka nie przekreśla kolejnej próby polowania w danym miesiącu.


III. Walka

Jeżeli pościg zakończy się powodzeniem, między drapieżnikiem a ofiarą dochodzi do walki (wyjątek: owady). Tak jak na etapie pościgu - Informacja rzuca kością, lecz tym razem robi to zarówno w imieniu użytkownika, jak i ofiary, co ostatecznie decyduje o dalszych losach polowania (każdemu ze zwierząt przydzielono inną pulę statystyk).
Walka między myśliwym a ofiarą opiera się na takich samych zasadach jak ptaka między dwoma ptakami. Z tego też względu dozwolone jest korzystanie z umiejętności, które zawsze skończą się powodzeniem (uniknięcie umiejętności przez zwierzynę łowną jest niemożliwe).

Tutaj ponownie, jak i w przypadku pościgu, istnieje usprawnienie walki. Po 4 turach walki, użytkownik MOŻE POPROSIĆ Informację o wykonanie kolejnych rzutów bez opisów ataku. Informacja w ten sposób skraca walkę z ofiarą. Zaleca się ten zabieg jednak tylko w przypadku gdy walka toczy się po prostu zbyt wolno (ofiara ciągle unika, ptak w kółko zadaje minimalne obrażenia). Skrócenie walki dzieje się wyłącznie na prośbę użytkownika, nie jest to proces automatyczny jak w przypadku pościgu, gdyż Informacja nie może wiedzieć, czy użytkownik będzie chciał skorzystać z umiejętności.
Jeżeli podczas skracania walki, ptak okaże się ją przegrać np. Po walce z silniejszym przeciwnikiem, Informacja skonsultuje wyniki rzutów z użytkownikiem, żeby ustalić w którym momencie, o ile w ogóle, ptak postanowi poddać walkę i oddalić się od ofiary. Jest to równoznaczne z nieudanym polowaniem.


IV. Ofiary młodociane

W grze dopuszcza się również polowanie na osobniki młode (młode zające, pisklaki, itp.). W takiej sytuacji zyskuje się o jedną trzecią mniej punktów doświadczenia niż w przypadku osobnika dorosłego, jednakże o połowę zmniejsza się każda ze statystyk ofiary (zaokrąglone w górę). Podczas pościgu zaś, liczba, którą należy wyrzucić, spada o 1. Np.:

Naszym celem jest młode zająca. Aby je złapać, w zależności od statystyk naszej postaci, musimy wyrzucić następującą ilość oczek:

15 – 54 sumy statystyk = wymagane 5 (zamiast 6) lub wzwyż
55 – 94 sumy statystyk = wymagane 4 (zamiast 5) lub wzwyż
95 – 134 sumy statystyk = wymagane 3 (zamiast 4) lub wzwyż
135 - 175 sumy statystyk = wymagane 2 (zamiast 3) lub wzwyż

Jeśli nam się uda, standardowo dochodzi do walki. Ponieważ statystyki dorosłego zająca wynoszą kolejno: 50 pkt. życia; 10 atk; 70 zręcz, statystyki cielaka będą mniejsze o połowę, czyli: 25 pkt. życia; 5 atk; 35 zręcz.

Polować na osobniki młodociane można jedynie wśród większych ssaków (wszystkie kopytne itp.).


Ty mówisz na niego ,,latający szczur", ja mówię na niego ,,ptak bogów"
Ty twierdzisz, że jest głupi, a on przelatuje tysiące kilometrów.
Ty uważasz, że nic nie robi, a on cierpi, głoduje, jastrząb go wypatruje.
Ty z niego kpisz, ja mu współczuję.
Ty widzisz w nim gołębia, ja ,,klucz do serca".

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot
Polecamy fora: www.zmiennoksztaltni.wxv.pl

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
tajska - psx-hacked - vaperpg - wbpl - km-tec